Translate

Instagram

Instagram
Bistro Sezóna

Facebook

Facebook
Bistro Sezóna

P R A K U L

  Pražský kulinářský institut je vlastně domeček - vilka v pražském Suchdole, ve kterém se koná velké množství neustále vyprodaných kurzů vaření. Měla jsem kliku a povedlo se mi  přihlásit se do Velkého kurzu pečení minidezertů. Kurz začíná přesně ve stanovený čas. Uvítá Vás kuchař průvodce, který je k ruce po celou dobu kurzu šefkuchaři který kurz vede. Věci si odložíte v malinké šatničce a jde se na to. Můj kurz vedl sympatický  Drahomír Peterka, který  se věnuje přípravě cukrářských výrobků v hotelu Alcron v Praze. Velká kuchyně obsahuje vše co k výrobě potřebujete. Zapůjčí Vám zástěru a od začátku až do konce se pečlivě starají aby vám nic nechybělo včetně nápojů a občerstvení.   Účastníků kurzu bylo 14. Od začátečníků po budoucí majitele cukrárny. Muži i ženy. Dostanete recepty do kterých si děláte poznámky. Můžete fotit a volně se pohybovat po kuchyni. Na stěně jsou umístěny dvě velké televize na kterých můžete sledovat práci šefkuchaře.  Každý recept je předem vysvětlen a proveden šéfkuchařem a následně ho připravují účastníci kurzu.  Na Drahomírovi bylo vidět, že svoji práci dělá rád a hezky o všem co dělá vypráví. Chvílemi ale zapomíná, že vede kurz a začne pracovat rychle a přeskakuje z jednoho receptu do druhého a ke všemu má mnoho poznámek a doporučení. Když neudržíte pozornost musíte se pak hodně ptát. Kurz trvá cca 5 hodin. Domů si odnesete vaše dílo. My jsme se naučili:
  Macarons, odpalované těsto, francouzské košíčky s čokoládovým lanýžem, košíčky s ovocem a krémem a dort s ovocnou pěnou.  Makronky už jsem vyzkoušela doma a věřila jsem že se naučím lepší techniku a taky odstranění popraskání. Technika byla trochu odlišná a  dokonce jsem si vyzkoušela kouzlo cukrových bublin ale makronky mi připadali spíše sněhové než mandlové a některé popraskali také. Odpalované těsto bylo rychlé a krásně se upeklo. Lanýže vyšli nádherně a moc se mi líbilo jejich zdobení a už jdu hledat barvy,  sypání a želatinu na netu. Klasické ovocné košíčky pro mně byli nové pouze v technice potahovaní ovocným želé a specialním cukrem proti vadnutí ovoce. A dort s ovocnou pěnou byl velmi lehký moučník z ovoce, šlehačky a želatiny.
 Pro úplné začátečníky to byla kouzla ve kterých se jedinec mohl ztratit v hluku mixerů, šokérů, konvektomatu a neustálého mluvení. Pro mně to byla příjemná zkušenost a hledání vychytávek které se nikde nenaučíte. Předávání zkušeností je nejlpeší formou výuky. To co si vyzkoušíte vlastníma rukama už ve vás zůstane a budete si to pamatovat. Prostě všechno se jednou může hodit proto přijdu příště znovu.

 výroba macarons



 odpalované těsto

francouzské čokoládové košíčky 




Komentáře

Nejoblíbenější recepty

Archiv blogu

Zobrazit více

Počet zobrazení stránky