Translate

Instagram

Instagram
Bistro Sezóna

Facebook

Facebook
Bistro Sezóna

Jsem starej šťoural.......




    Letos na jaře to budou dva roky od té doby co jsem začala pravidelně navštěvovat jednu restauraci říkejme jí třeba U Broka v blízkosti mého domova. Za dva roky jsem ochutnala všechno čeho jsou kuchaři v této provozovně schopni. Musím v první řadě zmínit, že v okolí nemá tato restaurace v podstatě konkurenci a denně ji na polední menu navštíví opravdu velké množství strávníků. Majitelé jsou možná manželé možná přátelé ( to mi dodnes zůstalo utajeno). Muž  a žena ! On vysoký chlap téměř  bez výrazu ve tváři  s vlhkým okem za barem sleduje jak se plní penězi šuplík od kasy. Ona říkejme jí třeba stará Majerka ( pravé jméno si nechám pro sebe) by chtěla byt dámou a hrdou majitelkou svého podniku. Ale protože Achylova pata českého pohostinství čímž je personál ji dost bolí,  běhá stará Majerka mezi kuchyní, placem a zákazníky v zástěře s upatlanýma rukama a každého hosta vítá a plácá po zádech s radostí, že přišli vytoužené peníze na nové nehty a lodičky. Na úplném začátku od doby co pozoruji vývoj tohoto podniku působila madame Majer velmi způsobně. Měla chuť  vařit téměř haute  cuisine. Jídelníček se měnil podle roční doby a surovin a i když ne vše splnilo mé chuťové očekávání držela jsem ji palce pro to nadšení. Madame se začalo líbit v rozmanitých chutí Francie ale dlouho v nich  nevydržela a jako orkán vletěla na italskou kuchyni. No, nezvládla velení a servírovala vlastně pouze názvy jídel které se velmi lišili od podávaných pokrmů. Když se probrouzdala Itálií skočila na chvilku do Asie a pane bože to se už jíst nedalo ani trochu. Ve finále si Majerka řekla ze hamburger bude taky fajn a zkusila trochu z té země za velkou louží.

  Majerka, která nikdy nevystrčila nos ze svého rajonu takto objela celý svět. Lidé nepřestali chodit. Parkrát v týdnu se jí jídlo vrátí do kuchyně - hostům nechutná ! Majerka pokrčí rameny a pošle jim becherovku však oni zas  přijdou kam by chodili hlavně když  to zaplatí. Ptala jsem se jí  proč vaří jídla která lidem nechutnají ona se usmála a řekla: " Když on ten kuchař - náš Zdeněček právě tahle jídla  strašně rad vaří :-)!" No, co zmůžete ! Buď to akceptujete nebo půjdete jinam! Mně to baví. Když chodím k Brokovi často, většinou Majerce začnu lézt na nervy a koncem tydne mně vyhání sudlicí. Když pár týdnů vynechám vítá  mne prapory jako bych už byla prohlášena za mrtvou. V podstatě ji mám ráda! Zvykly jsme si na sebe.  Nejdřív se jí mé připomínky k jídlu nelíbili. Snažila se argumentovat a často mne plácla zástěrkou. Postupně začala měnit názor a předem se mně ptala jestli opravdu budu obědvat to co jsem si vybrala v menu ?......" A... nedala by jste si třeba něco jiného! ?"  Brzy jsem pochopila že jsem si vybrala jídlo které včera bylo zelí a knedlo a dnes jsou zněj perfektní  halušky! Dala jsem na její rady a od té doby dostávám slušné porce, čerstvé jídlo a k tomu kopu historek. Majerka si k Vám nesedne, stále se rozhlíží po lokále a hlídá strávniky! Ona postojí, založí ruce a v podstatě vy můžete jen naslouchat protože právě jíte ! Ona vám jídlo zpestří tak, že skoro zapomenete co jste obědvali. Začala se mi svěřovat s nejtajnějšimi fígly které v kuchyni provádí a taky mi objasnila proč s tou Francií skončila. Vlastně si vyzkoušela světovou kuchyni a zjistila že na ní nezbohatne! Češi chtějí guláš a knedlík ! Velké porce a nízké ceny !

Jsem vlastně ráda, že to pochopila! Já si na haute cuisine dojdu tam kde jí umějií:-)!

Jeď Majerko jeď!.............. A dělej to co umíš doře !

Já se ti v tom stejně nepřestanu šťourat, protože já ...... jsem Starej šťoural :-))!


Komentáře

Okomentovat

Nejoblíbenější recepty

Archiv blogu

Zobrazit více

Počet zobrazení stránky