Translate

Instagram

Instagram
Bistro Sezóna

Facebook

Facebook
Bistro Sezóna

Dijonské jeptišky / Nonnettes de Dijon

Nonnettes jsou malé perníkové dortíky s pomerančovou marmeládou. Jejich jméno pochází ze středověku - od slova nonne ➡️ jeptiška, protože je v klášterech vyráběly jeptišky. Jedna z nejstarších manufaktur Mulot & PetitJean ve Francii byla založena v roce 1796 a produkuje tyto tradiční perníčky dodnes podle původních receptur, které inovativně přizpůsobuje moderním trendům. Existuje více variant kromě tradiční pomerančové marmelády můžete vyzkoušet náplň černorybízovou, malinovou nebo s karamelem. Mým tajným tipem jsou švestková povidla s rumem to bude teprve jízda.

Přidat popisek


Recept, který  zde uvádím jsem objevila v knize Dezerty jedna báseň. Autorkou této sice útlé knížky   zato plné delikates, je v současné době velmi populární cukrářka Mirka van Gils Slavíková. S Mirkou se můžete setkat na obrazovce České televize kde působí jako porotkyně v pořadu Peče celá země. Ovšem já jsem "klikař" a měla jsem možnost se s Mirkou seznámit tzv. "na živo" v době kdy v České republice jí znali jen profíci z jejího oboru. 
Pokud se o Mirce chcete dozvědět víc navštivte její stránky https://www.mirkavangils.cz nebo kouněte na její facebookový profil https://www.facebook.com/mirka.vangilsslavik či instagram 
Jen upozorňuji, že její cukrářské kreace jsou  jen pro silné nervy .....nikdy ale opravdu nikdy se tam nedívejte když máte hlad !
Mirka mi dala svolení k publikování zmíněného receptu na Dijonské perníčky. Musím říct, že se povedly a doufám, že jsem jí nezklamala svým výtvorem. Dosud jsem o existenci této sladkosti plné medu neměla ani ponětí. A to si o sobě myslím, že jsem opravdu velký "Foodie France". Ingredience ani postup se v receptu podle Mirky neliší. Já jsem jen vyzkoušela zaměnit žitnou mouku za hladkou a místo do formiček jsem těsto  pekla v papírových košíčcích na mufiny které jsem naskládala do mufinkové formy a vyšlo mi jich přesně 12 kusů. Tak směle do toho a až  se Vám začne z trouby linout neskutečná omamná vůně koření a medu tak jste v cíli. 




Ingredience na 10-12 kusů Nonnettese (podle použitých formiček)
200g kvalitního medu
160g hladké mouky
15 cl vody
120g žitné mouky
100g cukru krupice
80 g másla 
10 g jedlé sody 
špetka : skořice, mletého zázvoru, nastouhaného muškátového oříšku, nastrouhané limetkové kůry
1 lžička :  mleté skořice, nastrouhané pomerančové kůry
Pomerančová marmeláda 

Na polití :

150g moučkového cukru
3 lžíce třešňovice nebo citronové šťávy


Pracovní postup: 

Vodu, med, cukr, máslo a pomerančovou kůru zahřejeme za stálého míchání.
Do vychladlé směsi vmícháme prosetou mouku s jedlou sodou a kořením a necháme hodinu odpočinout. 

Formičky vymažeme máslem a vysypeme moukou .

Tip : místo formiček můžete použít papírové košíčky

Těsto dáme do poloviny výšky formy, na něj jednu lžičku pomerančové  marmelády a ještě zakryjeme lžící těsta. 
Pečeme v troubě vyhřáté na 200C asi 20 minut. 
Cukr s třešňovicí vymícháme a polijeme každý kousek. Necháme uschnout.


Můj postřeh : Těsto má světlou barvu a ztmavne až v  průběhu pečení . Tak nebojte nic není špatně...














Komentáře

Nejoblíbenější recepty

Archiv blogu

Zobrazit více

Počet zobrazení stránky