Translate

Instagram

Instagram
Bistro Sezóna

Facebook

Facebook
Bistro Sezóna

Koprová omáčka

  


  Koprovou omáčku vařím každý rok o prázdninách a  je pro mně symbolem léta. Recept mám od své bývalé kolegyně. Jednou mi svou koprovku donesla ochutnat v kastrůlku do práce a od té doby jinou nevařím. Zamilovala jsem si tento jednoduchý recept a vím, že by se nelíbil žádnému šéfkuchaři ale je to moje chuťová stopa a nikdy to nezměním. Papírek na kterém mám napsaný postup už je téměř nečitelný proto recept ukládám na věčné časy sem na svůj blog, ať se nikdy neztratí. Tedy pokud nevypadne proud. Recept jsem nijak neupravovala,  tak jak je napsaný na  lístečku je přepsaný sem. Doporučuji nejdříve vše přečíst a připravit si vše potřebné. 
Vyzkoušejte a porovnejte s Vaším domácím receptem. 



Všechny ingredience měřím na hrnky o objemu cca 250 ml. 
Ingredience k přípravě jsou napsané tučným písmem - připravte si vše předem.

Ingredience pro cca 4 osoby : 

1 hrnek vody
2 hrnky plnotučného mléka
špetku soli 

Tyto tři ingredience vlijte do většího hrnce a chvíli povařte jen tak aby se voda spojila s mlékem a sůl se rozpustila.

1 smetanu na šlehání ale můžete použít i tu na vaření 
2 polévkové lžíce hladké mouky

V misce rozmíchejte mouku ve smetaně do hladka a přilijte do směsi z mléka a vody. Řádně promíchejte a nechte pobublávat při nízké teplotě. Postupně v omáčce rozpusťte 5 kostek cukru a dále míchejte. Provařte asi 10-15 minut a odstavte z hořáku a nechte chvíli zchladnout. Za stálého míchání po kapkách přidávejte cca 4 lžíce kvasného octa. Nakonec vmíchejte kousek másla a hromadu posekaného kopru. 
Omáčku vraťte na plotnu a už ji jen nechte prohřívat a dochuťte. Většinou přidávám ocet i cukr.
Je to malá alchymie než dosáhnete své oblíbené chuti.

Kdo má rád přidá do uvařené omáčky vejce na tvrdo a vařené plátky hovězího masa.
Jako přílohu vždy volím vařené nové brambory ale kdo miluje knedlíky je mu přáno.
Nejvíc nám chutná z hlubokého talíře a jíme jí lžící.


Dobrou chuť a krásné léto.







Komentáře

  1. Super recept! Chtěla jsem ho zkusit doma, ale manžel přišel s tím. že kolega povídal o nějaké božské koprové omáčce říkala jsem si že každá koprová omáčku chutná podobně, takže jsem tomu nedávala, další den přinesl recept ze stránky https://mlsnavarecka.cz/klasicka-koprova-omacka-se-smetanou/ a lidičky to je teda něco. Koprová omáčka byla během půl hodiny celá pryč. Lepší omáčku jsme snad nejedli.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Nejoblíbenější recepty

Archiv blogu

Zobrazit více

Počet zobrazení stránky